воскресенье, 13 октября 2013 г.

Заняття №1. Вступ. Ознайомлення з підприємницькою діяльністю.

Заняття №1. Вступ. Ознайомлення з підприємницькою діяльністю.
Підприємництво - ініціативна, самостійна діяльність, заснована на розвитку особистісних чинників, розширенні знань про свої можливості, спрямована на досягнення найкращого результату в господарській діяльності, на отримання економічної вигоди, яка здійснюється на свій ризик і під свою майнову відповідальність громадянами і потребує прогресивних способів, прийомів, методів ведення господарської діяльності.
Суб'єктами підприємництва, відповідно до змісту ч. 2 ст. З Господарського Кодексу України (ГК України) вважаються особи, які займаються підприємницькою діяльністю "для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку".
Найважливішою ознакою підприємництва є самостійність і неза­лежність суб'єктів, що хазяйнуюють. В основі їхнього поводження лежать внутрішні спонукання. Кожна людина, стаючи підприємцем, самостійно вирішує всі питання діяльності свого підприємства виходячи ч економіч­ної вигоди і ринкової кон'юнктури.
У єдності самостійністю знаходиться принцип особистої еко­номічної зацікавленості і відповідальності. Власна вигода є рушійним чин­ником підприємницької діяльності, але суб'єкт, що хазяює,переслідую свої власні інтереси, працює на суспільні.
Підприємництво немислиме без новаторства, творчого пошуку. Ефективно працювати може тільки гой, хто забезпечує високу якість і постійно обновляє продукцію. Здатність до прийняття нестандартних рішень, твор­чий підхід до оцінки ситуації завжди високо цінувалися в світі.
Характерною ознакою підприємницьких економічних відносин є гос­подарський ризик. Ризик постійно супроводжує бізнес. Законодавчо встановнено, що підприємницька діяльність є ризиковою, тобто наміри і дії учасників підприємництва в умовах сформованих ринкових відносин, кон­куренції.

Основні завдання, які потрібно вирішити перед початком здійснення підприємницької діяльності:
1.    вибір сфери і масштабів діяльності.
2.    вибір місця розташування підприємства.
3.    вибір форм підприємницької діяльності , назви фірми, мети, стратегії розвитку.
4.    джерела фінансування.

Основні загрози здійснення  підприємництва в Україні.:
1.    обмеженість фінансових ресусрісв.
2.    невпевненість в майбутньому, загроза банкруцтва.
3.    недосконале законодавство.
4.    низька конкурентоспроможність  продукції
5.    недостатній розвиток  інфраструктури ринку.
6.    невпевненість в партнерах.


Негативно впливають на розвиток підприємництва:
Зростання цін, інфляція, низька платоспроможність населення,  високий ступінь ризику, недосконала система оподаткування, високий податковий тягар, мала підтримка малого бізнесу, недосконала фінансово-кредитна політика.

Є дві стадії розвитку підприємця:
1. комерційна. Відбувається накопичення капіталу, робота більше в торгово-посередницькій сфері.
Головне- отримати максимальний прибуток., досягається найчастіше у тіньовій сфері.
2. Реалізація.
Відбувається прагнення підприємця  реалізувати себе у промисловій, фінансовій, аграрній сфері, в якості легального  підприємця.

Важливими рушійними силами підприємництва є:
1.     Потреби та інтереси класу підприємці!. Ці потреби різноманітні. Одні підприємці займаються підприємницькою діяльпісію для того, щоб реалізувати пласиу мету, отримати задоволення під своєї роботи, під при­кладання своїх знань і здібностей, що є ознакою економічної сішбодп. Так, шіасдідок опитування дрібних компаній Великобрптаиії з'ясувало­ся, що майже 80% підприємці» іоловиимн стимулами своєї діяльності вважають можливість відчути себе незалежними і мати задоволення від власної прані. Інші підприємці прагнуть до самозбагачення, отриманим максимальних прибутків. Треті — намагаються реалізувати свої ідеї, ви­находи тощо. В історії суспільства, і передусім у межах економічної систе­ми, ніщо не робиться без свідомою наміру, без бажаної мети.
2.  Дія закону зростання потреб, який відображає внутрішньо необхідні сталі й суттєві зв'язки між прогресом продуктивних сил, еволюцією відно­син економічної класності та розпитком сушіспих сил людніш (її якісних рис, .здібностей тощо), основою яких є задоволення зростаючих потреб. Внутрішніми суперечностями цього закону є суперечність між зростан­ням потреб і можливістю їх задоволення колишніми засобами виробниц­тва, між виробництвом і особистим споживанням, між погребами та інте­ресами індивідів. А суперечності, як відомо, є рушійною силою розвитку будьяких економічних ЯВИЩ І процесів).
Дія цього закону щодо підприємців виявляється у тому, що привлас­нення ними більшого прибутку у поточному році дає змогу водночас збільшити обсяги виробництва та особистого споживання, майна, що, у свою чергу, породжує прагнення отримати ще більші прибутки наступ­ного року. Задоволення одних потреб розширює коло нових бажань і по­треб, прагнення економічної та політичної влади. Так, до Верховної Ради України у 1998 р. було обрано чимало бізнесменів, кожен з яких витратив на виборчу кампанію не менше І мли гри.
3.  Конкурентна боротьба між товаровиробпиками. Щоб вижити у такій боротьбі, необхідно постійно вдосконалювати виробництво, а отже впро­ваджувати нову техніку, покращувати організацію виробництва і праці тощо.
4.  Тип економічної системи, зокрема такі її риси, як економічна демок­ратія та економічна свобода. Вони зумовлюють «дух» підприємництва. Тому не випадково західні науковці, харак теризуючи економічну систему, нерідко на перший план виносять саме цю ознаку, тобто основні спонукальні сили економічної діяльності. Гак, «духом» економічної активності за капі таліз­му називають прагнення до найвищого прибутку.
5.     Прагнення підприємців задовольнити суспільні потреби, зокрема потреби споживачів. Ця мета, хочі є похідною стосовно максимального привласнення прибутків, але відіграє відносно самостійну роль серед сти­мулів підприємницької діяльності, а,отже,рушійних сил підприємницт­ва. Г. Форд і цього приводу зазначав, що робити бізнес на основі чистої наживи - вищою мірою ризикована справа, а завданням підприємця є виробля ти для споживання, а не для наживи чи спекуляції.
6.  Стабільна та ефективна політика держави, спрямована на підтрим­ку підприємництва. Вона здійснюється шляхом надання податкових пільг, кредитів, субсидій, звільнення новостворених підприємств у перші роки від податків тощо.
Для ведення бізнесу нерпі за все необхідно:
   мати бажання робити бізнес, усвідомлювати мету, заради якої ним займаєтеся, а також готовність нести відповідальність за його результати;
   мати вміння, професіоналізм, знання; бажання постійно вчитись та підвищувані свою кваліфікацію;
   ніколи не зупинятись на досягнутому, не опускати руки;
   мати ресурси; розраховуючи лише на власні ресурси, підприємець суттєво зменшує ризики, але в той же час зменшує і можливості бізнесу.

Успіх будь-якого бізнесу залежить від трьох основних складових: осо­бистості підприємця, ідеї бізнесу і ресурсів, які він має в своєму розпоряд­женні. Тому, обираючи свій бізнес, варто оціни ти такі фактори:
1. Власну особистість
Усі Паші сильні сторони повинні застосовуватися в обраному Вами бізнесі, а слабкі сторони не виливати на результат. Якщо у Нас гарний художній смак і Ви чудово малюєте, то Нам не варто займатися будівниц­твом, тому що для нього дуже важливим є організаторські здібності, кра­ще відкрити дизайн-салон. Якщо Ви некомунікабельні, то Нам не варто займатися торгівлею, але виробництву пиломатеріалів некомуніка­бельність заважати не буде. Вирішіть, яка діяльність Нам до душі, тому що Нам прийдеться присвячувати саме їй більшість свого часу та зусиль.
2. Досвід ти вміння
Найкраще розвивати той вид діяльності, в якому у Вас вже є певний досвід, знання, павички, багатьох помилок, які допускають підприємці на початковій стадії, можна уникнути. Один із способів — поспілкуватись з власниками існуючих підприємств щодо їх досвіду становлення бізнесу.
3 Загальну економічну ситуацію
Особливості стану ринку роблять більш прибутковими і зростаючими окремі види бізнесу. Наприклад, великий попит на нові квартири і високі темпи будівництва нового житла об'єктивно розширюють ринок побуто­вої техніки (холодильників, пральних машин і ін.) і меблів, тому що переїзд у нову квартиру звичайно супроводжується покупкою нових меблі і побу­тової техніки. У той же час скороченим народжуваності зменшує попит на освітні послуги для дітей і збільшує конкуренцію па ньому ринку.
4. Потреби споживачів
Окрім того, що як підприємець, вмієте і можете щось робити, важливо проаналізувати, які потреби існують у потенційних спожи­вачів і чи зможуть Наші товари або послуги їх задовільніти; чи буду потрібними продукти Вашої діяльності та чи захочуть покупці їх купу­вати. Подумайте, що б саме хотіли придбані люди, але не можуть - тому що ніхто їм цього не пропонує. Насправді потреби потенційних споживачів не гак легко виявити. Тому перед тим, як почати свою діяльність, варто проробити портрет потенційного споживача, на яко­го Ви розраховуєте: який його дохід, чому він надає перевагу, які в нього мотиви для придбаним послуг чи товарів, що викликає антипатію тощо. Проведіть невелике дослідження обраного ринку для оцінки обсягів продажу, переваг покупців. Провести його можна у виді анкетування, вільних бесід або спостереження за потенційними клієнтами і конку­рентами.
5. Насиченість конкурентами
По можливості не копіюйте чужий бізнес, кращим варіантом є ство­рення власної піші па ринку, а знайти її можна лише аналізуючи існу­ючі потреби споживачів та існуючі пропозиції па ринку. '.Звичайно, най­краще починати бізнес на ринку, який хоча б перший час буде досить вільним. Краще вибирати вид бізнесу, що недавно зародився, спожи­вачі тільки-но про нього довідалися й у даний момент можна прогно­зувати великий ріст ринку. На зростаючому ринку усім місця вистачає і конкуренція невисока.
Не варто вважати, що Вам удасться зробити що-небудь краще за конкурентів без особливих передумов. Ви не зможете зробити ціни нижчими, якщо Ви не володієте якою-небудь унікальною техноло­гією щодо зниження витрат. Проте більшість бізнес-ідей можна трохи модифікувати, щоб зробити їх більш перспективними. Наприклад, про­даж канцтоварів може здатися не особливо успішним бізнесом, однак, якщо вдасться розмістити торговельну точку у ВУЗІ або в будинку з вели­кою кількістю офісів, то оцінка перспектив істотно покращиться.
6. Доступ до ресурсів
Під ресурсами слід розумі ти не лише гроші, але й наявність потрібно­го обладнання, приміщення, людей, які будуть працювати разом з Вами, йдучі до спільних цілей, сировини або товарів. Доступ до кращих ресурсів може бути суттєвою перевагою перед існуючими конкурентами.


1 комментарий:

  1. Класне заняття) Думаю вам сподобалося)
    Учні ШКП №20 м.Житомира)

    ОтветитьУдалить